Mainoskanava = Kampanjatyyppi
Kampanjantila = Kampanjan tila raportointi hetkellä.
Kampanja = Kampanjan nimi
Impressiot = Impressiot eli näyttökerrat sarakkeesta ilmenee, montako kertaa kampanjan mainokset ovat yhteensä näkyneet.
Vuorovaikutukset = YouTube kampanjoita lukuun ottamatta vuorovaikutukset sarake näyttää, paljonko kampanja on kerännyt klikkauksia. YouTube kampanjoiden osalta sarake näyttää katselukertojen määrän.
Vuorovaikutus % = YouTube kampanjoita lukuun ottamatta vuorovaikutus % näyttää, kampanjan klikkausprosentin. YouTube kampanjoiden osalta sarake näyttää katseluprosentin.
Keskim. CPM = 1000 näyttökerran hinta. Suurimmassa osassa kampanjoistamme on käytössä klikkauksiin perustuva hintatarjous eli maksu syntyy klikkauksista. Keskm. CPM on raportissa, jotta kampanjan tehoa on helpompi verrata niihin kanaviin, joissa käytetään CPM hinnoittelua.
Keskim. hinta = YouTube kampanjoita lukuun ottamatta keskim. hinta näyttää, paljonko yksi klikkaus on keskimäärin maksanut. YouTube kampanjoiden osalta sarake näyttää, paljonko yksi katselukerta on keskimäärin maksanut.
Hinta = Paljonko kampanja on kuluttanut euroissa.
Alkoi = Kampanjan aloituspäivä
Loppui = Kampanjan loppumispäivä
Tarkin sijainti = Tarkin sijainti ‑sarakkeesta näkyvät yksityiskohtaisimmat tiedot sijainnista, jota käytettiin mainoksiesi näyttämiseen. Sijainti voi olla joko potentiaalisen asiakkaan fyysinen sijainti tai sijainti, josta hän oli kiinnostunut. Tarkimman sijainnin tiedot määräytyvät maakohtaisesti käytettävissä olevan maantieteellisen kohdistustarkkuuden mukaan.
Sijaintityyppi = Kiinnostava sijainti tai fyysinen sijainti. Fyysinen sijainti: paikka, jossa käyttäjä on fyysisesti. Kohdesijainti: sijainti, jota käyttäjä haki tai joka liittyi käyttäjän tarkastelemaan sisältöön.
Klikkaukset = Paljonko kampanja on kerännyt klikkauksia
Impressiot = Impressiot eli näyttökerrat sarakkeesta ilmenee, montako kertaa kampanjan mainokset ovat yhteensä näkyneet.
CTR (Click-through rate) = Klikkausprosentti
Keskim. CPC = Keskimääräinen klikkaushinta
Hinta = Paljonko mainosryhmä on kuluttanut euroissa.
Mainosryhmä = Mainosryhmän nimi
Mainosryhmän tila = Mainosryhmän tila raportointi hetkellä
Klikkaukset = Paljonko mainosryhmät ovat keränneet klikkauksia
Impressiot = Impressiot eli näyttökerrat sarakkeesta ilmenee, montako kertaa mainosryhmän mainokset ovat yhteensä näkyneet.
CTR (Click-through rate) = Klikkausprosentti
Keskim. CPC = Keskimääräinen klikkaushinta
Hinta = Paljonko mainosryhmä on kuluttanut euroissa.
Keskim. sijainti = Sijoitus, jolla mainosryhmän mainokset ovat keskimäärin olleet.
Avainsanan tila = Onko avainsana raportointihetkellä käytössä vai keskeytettynä.
Avainsana = Lisätietoa avainsanojen yhteydessä esiintyvistä erikoismerkeistä: https://support.google.com/google-ads/answer/7478529
Mainosryhmä = Mihin mainosryhmään avainsana kuuluu
Mainosryhmän tila = Onko avainsanan mainosryhmä raportointihetkellä käytössä vai keskeytetty.
Klikkaukset = Paljonko avainsanat ovat keränneet klikkauksia
Impressiot (näyttökerrat) = Montako kertaa avainsana on aktivoinut mainoksen näkymään.
CTR (Click-through rate) = Klikkausprosentti
Keskim. CPC = Keskimääräinen klikkaushinta
Keskim. CPM = 1000 näyttökerran hinta. Suurimmassa osassa kampanjoistamme on käytössä klikkauksiin perustuva hintatarjous eli maksu syntyy klikkauksista. Keskm. CPM on raportissa, jotta kampanjan tehoa on helpompi verrata niihin kanaviin, joissa käytetään CPM hinnoittelua.
Hinta = Paljonko avainsana on kuluttanut euroissa.
Keskim. sijainti = Sijoitus, jolla avainsanan aktivoimat mainokset ovat keskimäärin olleet.
Mainosryhmä = Mainosryhmän nimi
Mainosryhmän tila = Onko mainosryhmä raportointi hetkellä käytössä vai keskeytetty.
Korkein CPV = Paljonko olemme valmiit maksamaan yhdestä näyttökerrasta.
Mainosryhmän tyyppi = In stream tai Video Discovery. Lisätietoa mainostyypeistä: https://support.google.com/google-ads/answer/2375464
Impressiot (näyttökerrat) = Montako kertaa mainos on näkynyt.
Katselukerrat = Montako kertaa mainosta on katsottu 30 sekuntia tai kokonaan.
Näyttöprosentti = Kuinka moni videon nähneistä on katsonut videota 30 sekuntia tai kokonaan.
Keskim. CPV = Paljonko yksi katselukerta on keskimäärin maksanut
Keskim. CPM = 1000 näyttökerran hinta. Suurimmassa osassa kampanjoistamme on käytössä klikkauksiin perustuva hintatarjous eli maksu syntyy klikkauksista. Keskm. CPM on raportissa, jotta kampanjan tehoa on helpompi verrata niihin kanaviin, joissa käytetään CPM hinnoittelua.
Hinta = Paljonko mainosryhmä on kuluttanut euroissa.
Tulokset = Kuinka usein kampanjatavoite on saavutettu.
Kattavuus = Kuinka moni eri henkilö on nähnyt mainoksen
Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt yhteensä.
Kustannus tulosta kohden = Paljonko yksi tulos on keskimäärin maksanut
Käytetty (EUR) = Kulutus raportointijaksolla
Näyttötiheys = Kuinka usein mainos on keskimäärin näkynyt yhdelle henkilölle.
Tulokset = Kuinka usein kampanjatavoite on saavutettu.
Kattavuus = Kuinka moni eri henkilö on nähnyt mainoksen.
Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt yhteensä.
Kustannus tulosta kohden = Paljonko yksi tulos on keskimäärin maksanut
Käytetty (EUR) = Kulutus raportointijaksolla
Näyttötiheys = Kuinka usein mainos on keskimäärin näkynyt yhdelle henkilölle.
Yksittäiset linkin klikkaukset = Niiden ihmisten määrä, jotka tekivät linkin klikkauksen.
Kampanja = Kampanjan nimi
Kampanja tyyppi = Kampanja tyyppi. Esim. Sponsored Content, Text Ad tai Inmail.
Mainos = Mainos
Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt raportointijaksolla
Klikkaukset = Klikkausten määrä raportointijaksolla
Tykkäykset = Mainoksen saamat tykkäykset
Kommentit = Mainoksen saamat kommentit
Jaot = Montako kertaa mainosta on jaettu
Seuraamiset = Mainoksen ansaitsemat yrityssivun seuraamiset
Sosiaaliset toimet yhteensä = Tykkäykset, kommentit, jaot ja seuraamiset yhteensä
Sitoutumiset yhteensä = Tykkäykset, kommentit, jaot, seuraamiset ja klikkaukset yhteensä
Klikkausprosentti = Klikkausprosentti
CPC = Paljonko klikkaus on keskimäärin maksanut
Hinta = Kokonaiskulutus raportointijaksolla
Domain = Osoite, jossa mainos on näkynyt
Line Item = Käytännössä sama asia, kun mainosryhmä Googlessa tai mainosjoukko Facebookissa.
Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt raportointijaksolla
Klikit = Klikkausten määrä raportointijaksolla
Klikkausprosentti (CTR) = Kuinka moni mainoksen nähneistä on klikannut mainosta
CPM = 1000 näyttökerran hinta. Veloitus tapahtuu tämän perusteella
CPMViewable = Katseltavissa olevan 1000 näyttökerran hinta. Katseltavissa oleva määritetään kampanja-asetuksissa ja niistä voi tarvittaessa kysellä asiakaspalvelustamma.
CPC = Klikkauskohtainen hinta
Konversiot = Jos tulosseuranta on määritetty, näkyy tässä sarakkeessa määrätyt tulokset
Hinta = Kulutus raportointijaksolla