Siirry sisältöön

Blogi

  • Kaikki aiheet
  • Banneri- ja videomainonta
  • Graafiset toteutukset
  • Hakukoneoptimointi
  • Hakusanamainonta
  • Henkilöstö
  • Kehitys
  • Kotisivut
  • Kuvauspalvelut
  • Mobiili
  • Mobiiliystävällisyys
  • Muut palvelut
  • Optimointi
  • Rekrytointi
  • Somemainonta
  • Sosiaalinen media
  • Verkkokaupat
  • Yleinen
Verkkokaupparatkaisu, joka täyttää tarpeesi! Shopify on verkkokauppa-alusta, joka sopii täydellisesti B2C-kauppaa tekeville yrityksille, mutta soveltuu hyvin myös B2B-kauppiaiden käyttöön. Lue tästä tiivis lista Shopifyn eduista yrityksellesi: Asiakaslähtöisyys Asiakaskohtaiset hinnat, brutto-... Lue lisää

Mobiili tuo verkkokaupalle kasvua

Älypuhelinten vaikutus miljardien ihmisten elämään on suuri. Älypuhelin on työkalu, jolla voi tehdä monia asioita, kuten shoppailla verkkokaupoissa. Ostosten teko älypuhelimilla on lisääntynyt yksinkertaisesti siksi, että mobiililaitteiden käyttö netissä surffailuun... Lue lisää

Onko Google Analytics laiton?

Alkuvuodesta 2022 Euroopan tietosuojaviranomaiset ovat todenneet Google Analyticsin laittomaksi. Syynä on se, että Yhdysvaltojen viranomaiset pääsevät halutessaan Analyticsin dataan käsiksi [1], [2]. Päätös on aiheuttanut paljon hämmennystä, joten avataan vähän,... Lue lisää

Harkitsetko verkkokauppa-alustan vaihtoa?

Verkkokauppa-alustan vaihtamisen ei tarvitse olla hankalaa ja aikaa vievää. Me autamme kauppiaita siirtymään Shopify-alustalle muun muassa Mycashflow-, Vilkas-, WooCommerce-, ja muista verkkokauppa-alustoista. Huolellinen suunnittelu ja asiakkaan tarpeiden kartoitus varmistavat alustan... Lue lisää
Yritykset tarvitsevat skaalautuvan, uskottavan ja luotettavan verkkosivuston ansaitakseen huipputasoisen verkkotunnuksen ja pysyäkseen kilpailukykyisinä. Monet organisaatiot käyttävät kalliita, lisensoituja ratkaisuja rajoitetulla tuella. On olemassa parempia vaihtoehtoja – kuten WordPress. 39,5 %... Lue lisää

Suomalaiset haluavat maksaa datalla

Internet ilman kohdennettua mainontaa -tutkimuksessa kysyttiin, haluavatko suomalaiset maksaa verkkopalveluistaan datalla vai rahalla. Selkeä enemmistö halusi maksaa mieluummin datalla.

Lue lisää

Shopify on hyvin mietitty ja toteutettu verkkokauppa-alusta, mikä tarkoittaa sitä, että se hoitaa kaikki toiminnallisuudet puolestasi, jolloin sinä voit keskittyä myymiseen ja kaupantekoon. Kaikki alla listatut ominaisuudet kuuluvat jokaiseen Shopify-pakettiin.

Lue lisää

Tietosuojavastaavan kujanjuoksu

Tuleeko sivuilla olla evästeille suostumustyökalu? Kun EU:n GDPR-asetus tuli voimaan 2018, alkoi eri ohjeistusten tulkinta. Nyt säännöt alkavat selkeytyä. Lue blogi!

Lue lisää

Anne Jutila, digitaalisen markkinoinnin asiantuntijamyyjä: ”Päivittäisessä työssäni olen yhteydessä yritysasiakkaisiin. Pyrin löytämään heille parhaat ratkaisut digimarkkinoinnin palveluista, jotka tukevat yrityksen omia tavoitteita.” Lue lisää!

Lue lisää

Tekninen hakukoneoptimointi

Kun osaat jo hakukoneoptimoinnin perusteet, voit edetä teknisempään kotisivun optimointiin. 3 kohdan edistynyt tarkistuslista kotisivun hakukone­optimointiin.

Lue lisää

Kotisivun hakukonenäkyvyys on tärkeää sekä yritykselle että asiakkaallesi. Yrityksesi haluaa tulla löydetyksi ensimmäisten hakukonetulosten joukossa, ja käyttäjä löytää ratkaisun ongelmiinsa. Millaisella sisällöllä vastaat asiakkaan hakukoneeseen syöttämään kysymykseen niin, että sivustosi nousee kärkikahinoihin?

Lue lisää

Verkkokauppaa valitessa yritykselle Shopify ja WooCommerce ovat kaksi tunnetuimpaa alustaa. Käymme läpi, miten molemmat alustat toimivat verkkokauppoina ja miten ne eroavat toisistaan. Verkkokaupan valinnassa ota ennen kaikkea huomioon oman yrityksen tulevaisuuden kasvusuunnitelmat, ja valitse verkkokauppatekniikka juuri oman yrityksesi tarpeisiin.

Lue lisää

Asiakaskokemus toiminnan keskiössä

Asiakaskokemus terminä kattaa käytännössä jokaisen kohtaamispisteen yrityksen ja asiakkaan välillä. Näitä kohtaamispisteitä ovat esimerkiksi se ensimmäinen yritystä koskeva Google hakutulos, johon asiakas törmää etsiessään palveluita, se kun asiakas näkee mainoksenne esimerkiksi Instagramia selaillessaan ja se hetki kun asiakkaalle vastataan puhelimeen tai sähköpostiin.

Lue lisää

Evästeet kuolee – mikä muuttuu

Evästeet ovat viime vuosina olleet tärkeässä roolissa, kun mainoksia on kohdistettu oikeille ihmisille. Evästekäytäntöihin on tulossa iso muutos, mutta onko muutos siltikään niin iso käytännössä?

Lue lisää

Onnistunut logo jää mieleen ja vahvistaa yrityksen brändiä. Se viestii sekä tuleville että nykyisille asiakkaillesi siitä, mitä yrityksesi tekee.

Lue lisää

Sosiaalinen media vuonna 2021

Nyt kun vuoden 2020 pölyt on viimeistään karistettu jaloista, on korkea aika siirtää katseet kohti tätä vuotta ja tehdä katsaus sosiaaliseen mediaan sekä sen trendeihin vuonna 2021.

Lue lisää

Kotisivujen ja muiden aineistojen kuvia miettiessä on hyvä muistaa, että kuvien tulee olla ehdottoman laadukkaita. Nykypäivänä ei enää riitä, että kävelee kamera kädessä ja räpsii kuvia, vaan kaikki tulee olla hyvin etukäteen mietitty ja suunniteltu.

Lue lisää

IAB julkaisi 29.01.2021 vuoden 2020 mediamainonnan tilastot. Pitkälti koronapandemiasta johtuen, mediamainonnan kokonaispotti laski -11,3 prosenttia ollen 1,1 miljardia euroa. Koronan aiheuttama digiloikka näkyi kuitenkin siinä, että verkkomainonnan osuus kasvoi 2,2 prosenttia eli entistä suurempi osa mediapanostuksista suuntautuu digimarkkinointiin ja sekös meitä luotsilaisia hymyilyttää.

Lue lisää

Kattavalla, edullisella ja kohderyhmään osuvalla Display-mainonnalla on mahdollista tavoittaa uusia ja vanhoja asiakkaita sekä vahvistaa yrityksen tunnettuutta. Display-ilmoitus näkyy kaikille asiakkaille, jotka juuri tällä hetkellä miettivät, mistä kaupasta ostaisivat sen pesukoneen tai talvikengät, mistä tilaisivat sen keittiöremontin tai mihin alennusmyyntiin kannattaisi mennä.

Lue lisää

Vain murto-osa verkkokaupan asiakkaista tekee kaupat ensimmäisellä tai edes kolmannella sivustokäynnillä. Suomalainen verkkokauppa-asiakas vertailee, tutkii, keskustelee ja kerää tietoa useista eri kanavista ennen ostosten tekemistä. Tästäkin huolimatta ostoskori voi jäädä kesken tai ostoksen tekeminen vain unohtuu muusta syystä. Tällöin tarvitaan remarketing-mainontaa.

Lue lisää

Tänä päivänä mediat ovat brändejä, joiden sisältö, tyyli, arvot, ilme ja mielikuvat houkuttelevat kukin omanlaisiaan lukijoita. Niiden voimaa, informaatiota, arvoja ja kohderyhmiä voidaan hyödyntää natiivimainonnassa. Natiivimainonta on mediasisällön näköistä journalistista mainontaa, jonka ei ole tarkoituskaan erottua kaupallisuudella tai ”call-to-actionilla”.

Lue lisää

Iso osa ihmisistä viettää valtavasti aikaa sosiaalisessa mediassa kuten Facebookissa ja Instagramissa pitkin päivää. Somen kautta onnistuu paitsi pitkäjänteinen, brändiä rakentava markkinointi, myös tehokas suoramyynti. Asiakkaat ovat somessa – siksi yritystenkin pitää olla!

Lue lisää

Lisää asiakkaita. Lisää myyntiä. Pienillä markkinointipanoksilla ja kustannuksilla, nopeammin kuin koskaan aikaisemmin. Pyydä meitä ottamaan yhteyttä. Kerromme lisää siitä, miten kotisivuilla muutetaan liiketoimintaa.

Lue lisää

Yhä useampi hakee tietoa internetistä ja tekee ostopäätöksiä kotisivujen perusteella. Yrityksen kotisivut ovat siis enemmän kuin käyntikortti tai tuotteiden ja palveluiden esittelypaikka – ne ovat tehokas myynti- ja markkinointikanava, jotka oikein tehtynä lisäävät yrityksen liikevaihtoa tai jopa moninkertaistavat sen.

Lue lisää

LinkedInin Sponsored Content -mainosmuotoa voidaan pitää vastaavana kuin Facebookin sponsoroitu julkaisu, eli mainos näkyy LinkedInin uutisvirrassa oman verkoston julkaisujen joukossa.

Lue lisää