Hyvä logo jää mieleen ja vahvistaa yrityksen brändiä. Se viestii sekä tuleville että nykyisille asiakkaillesi siitä, mitä yrityksesi tekee.
Onnistunut logo jää mieleen
Logo on yrityksesi visuaalinen keino muistuttaa ihmisiä kaikista niistä hyvistä puolista, joiden takia asiakkaasi ostavat yritykseltäsi tuotteita tai palveluita.
Joka kerta logon nähdessään asiakkaasi muistavat, miksi juuri sinun yrityksesi puoleen kannattaa kääntyä. Se muistuttaa asiakkaita työsi laadukkaasta jäljestä sekä siitä, että yrityksestäsi saa hyvää asiakaspalvelua.
Myös ne potentiaaliset asiakkaat, jotka eivät ole vielä ostaneet sinulta tuotteita tai palveluita, ovat saattaneet nähdä logon moneen kertaan esimerkiksi mainoksissa tai internetissä. Asiakkaan näkökulmasta brändimielikuvan rakentuminen usein siis alkaa nimenomaan logosta.
Logo on osa brändiä, ja se välittää viestejä ja tunteita
Onnistunut ja vahva brändi tarjoaa yrityksellesi etulyöntiaseman kilpailijoihin verrattuna. Logo on yrityksen visuaalisen brändin tärkein palanen, johon asiakkaiden mielessä kiteytyy kaikki yrityksesi osaamisen hyvät puolet.
Erilaisilla muodoilla, kuvilla, fonteilla ja väreillä voidaan asiakkaalle luoda entistä vahvempia mielikuvia yrityksestä eli kasvattaa brändiä haluttuun suuntaan. Osa välittyvistä viesteistä ja tunteista on suoria, mutta osa jää tiedostamattomiksi.
Hyvä logo on ennen kaikkea tunnistettava ja persoonallinen. Se saa potentiaalisen asiakkaan kiinnostumaan sekä muistamaan yrityksesi juuri silloin, kun hän tarvitsee palveluitasi. Siksi on tärkeää, että logon suunnittelussa hyödynnetään ammattilaisen osaamista.
Logon tyylillä ja väreillä on väliä
Koska logo on viestintää yritykseltä sekä nykyisille että tuleville asiakkaille, on tärkeää, että välittyvä viesti sopii yritykselle ja istuu sen brändiin. Nykyisissä logoissa pyritään usein selkeyteen, ja on tärkeää, että ne tunnistetaan myös pienessä koossa, esimerkiksi kännykkäsovelluksissa.
Värien vaikutuksesta ihmisten mielikuviin on tehty lukuisia tutkimuksia, ja siksi esimerkiksi sinistä pidetään asiantuntijavärinä. Vaikkapa punainen sen sijaan voi olla hyvin aggressiivinenkin väri, jonka avulla logo jää paremmin mieleen.
Medialuotsi tarjoaa logon suunnitteluun kaikki tarvittavat palvelut. Me autamme sinua päättämään, millainen logo istuisi parhaiten sinun yrityksesi imagoon ja miten se voisi auttaa kehittämään yrityksesi brändiä ja liiketoimintaa.
Ota yhteyttä ja kysy lisää Medialuotsin logosuunnittelusta!