Yritykset tarvitsevat skaalautuvan, uskottavan ja luotettavan verkkosivuston ansaitakseen huipputasoisen verkkotunnuksen ja pysyäkseen kilpailukykyisinä.
Monet organisaatiot käyttävät kalliita, lisensoituja ratkaisuja rajoitetulla tuella. On olemassa parempia vaihtoehtoja – kuten WordPress. 39,5 % maailman verkkosivustoista käyttävät WordPressiä julkaisualustana. Digitaalisten kokemusten johtajana WordPress ylläpitää tällä hetkellä joitain tunnetuimpia verkkosivustoja, esimerkkeinä Sony, Microsoft, TechCrunch ja monia muita.
Maailman suosituin sisällönhallintajärjestelmä
Vuosituhannen alussa blogialustana aloittanut WordPress on nykyään maailmanlaajuisesti suosituin sisällönhallintajärjestelmä. Yli 30 miljoonan yrityksillä on WordPress-pohjaisia verkkosivustoja ja WordPressin suosio on 65,2 % CMS-markkinaosuudesta ja kasvaa vuosi vuodelta.
Koska WordPress on avoimen lähdekoodin ohjelmisto, tarjolla on aina paljon suunnittelijoita, kehittäjiä ja erikoistuneita toimijoita valtavan yhteisön lisäksi, joka on valmis yhteistyöhön ja vianetsintään.
Tässä on muutamia syitä, miksi WordPress sopii erinomaisesti yrityksille:
- Jatkuva kehitys toisin kuin patentoiduissa järjestelmissä, jotka tarjoavat vähemmän joustavuutta ja räätälöintiä.
- Helppo sisällön muokkauskokemus Gutenbergin editorilla ja esteettömyysstandardien avulla.
- Korkeatasoinen tietoturva, joka pitää sivuston suojassa kyberhyökkäyksiä vastaan.
- Skaalautuva infrastruktuuri johdonmukaisilla teemoilla ja laajennuksilla, jotka auttavat saavuttamaan tavoitteesi.
- Valtavat kustannussäästöt ilman mojovia lisenssikustannuksia verrattuna kilpailijoihin, kuten Adobe Headless, Magnolia, HubSpot ja muut.
Yrityksen SEO-strategia
Hakukoneoptimointi eli SEO on olennainen osa yrityksen digitaalista strategiaa. Jotta sivustolle ohjautuu laadukasta liikennettä hakukonetuloksista, on varmistettava, että sisällönhallintajärjestelmä pystyy tuottamaan tarvitsemasi näkyvyyden ja haettavuuden. Sen lisäksi, että WordPress-sisällönhallintajärjestelmä sisältää useita sisäänrakennettuja ominaisuuksia, jotka auttavat sinua optimoimaan sivustosi paremmin, on olemassa useita laajennuksia, jotka parantavat sivuston auktoriteettia.
Hakukoneoptimoinnin työkalut:
- Pysyvät linkit: Muokkaa pysyviä linkkejä kohdistetuilla avainsanoilla lisätäksesi napsautussuhdetta.
- Metatiedot: Lisää automaattisesti otsikko ja metakuvaus jokaiseen verkkosivuston blogiin tai sivuun parantaaksesi sivuston sijoitusta.
- Kuvat: Tiesitkö, että 20 % kaikista hauista tapahtuu Google-kuvahaulla? Optimoi kuvat käyttämällä avainsanoja ALT-tekstissä ja paranna sivuston latausnopeutta muokkaamalla liian isokokoisten kuvatiedostojen kokoja.
- Käyttökokemus: Hyvin suunniteltu sivusto parantaa käyttökokemusta ja lisää sivujen katseluja, tuloksia ja istuntoaikoja.
- Latausnopeus: Oikeat teemat ja -laajennukset varmistavat nopeat latausajat.
- Mobiiliystävällinen: Kännyköille ja muille älylaitteille skaalautuva responsiivinen teema varmistaa, että sivusto on samaa laatua sekä mobiili- että pöytäkonekäyttäjille, mikä parantaa käyttökokemusta.
- Sosiaalinen media: Lisää brändinäkyvyyttä sisällyttämällä sosiaalisen median jako- ja seuraamispainikkeita verkkosivustolle.
- Integrointi: Integroi saumattomasti muihin palveluihin, kuten Google Search Consoleen, Google Analyticsiin jne.
WordPress-sivustolla on hyvät valmiudet yrityksen verkkosivuston hakukoneoptimointiin. Kotisivujen laadukkaan sisällön luominen, kohdistettujen avainsanojen lisääminen ja metatiedot jokaisella verkkosivuston sivulla ja blogissa onnistuu selkeästi ja käyttäjäystävällisesti.
Hakukoneoptimoinnin parhaita käytäntöjä:
- Jokainen avainsana tulee sijoittaa oikeisiin paikkoihin, kuten otsikoihin, ensimmäiseen kappaleeseen ja URL-osoitteeseen.
- Kirjoita laadukasta ja aitoa sisältöä, joka kiinnostaa käyttäjiä ja viestii hakukoneille yrityksen uskottavuutta.
- Kotisivun teeman pitää tukea hakukoneoptimoinnin parhaita käytäntöjä, kuten otsikot ja otsikkotunnisteet. Hyvä teema tarjoaa sisällönhallinnan helppokäyttöisen asiakaskokemuksen.
- Valitse SEO-laajennus eli lisäosa, joka luo automaattisen Google XML -sivustokartan ja lähettää sen hakuroboteille. Verkkosivuston indeksointi on automatisoitu ja helppoa.
- Suojaa verkkosivustosi kolmansien osapuolien hyökkäyksiltä käyttämällä SSL-varmennetta / HTTPS-protokollaa ja vahvista yrityssivusi turvallisuutta.
- Hyödynnä paikallisia SEO-ominaisuuksia luomalla Google Yritysprofiili (entinen Google My Business) ja käytä palvelualueellesi kohdennettuja avainsanoja.
- Ulkopuolisten linkkien hankkiminen muiden hyvälaatuisten verkkosivustojen kanssa sisältökumppanuuksien, vierasblogien ja yrityshakemistoprofiilien avulla.
Hakukoneiden ja kotisivujen kehitys tulevaisuudessa
Hakukoneita kehitetään jatkuvasti älykkäämmiksi. Yritysten kotisivujen on pysyttävä teknisen kehityksen tahdissa parantaakseen omaa hakukonenäkyvyyttään ja varmistaakseen saavutetut hakukonesijoitukset.
Korkeamman sijoituksen ansiosta sivustollesi ohjautuu luonnollista kävijäliikennettä, joka tuottaa heti konvertoituvia asiakkaita sekä myöhemmin asiakaspolullaan palaavia asiakkaita.
Oikeiden laajennusten käyttäminen tänään on loistava alku, mutta algoritmien ajan tasalla pysyminen, sivuston liikenteen päivittäinen seuranta ja hakukoneoptimoinnin parhaiden käytäntöjen seuraaminen ja käyttöönotto varmistavat, että käyttäjät palaavat verkkosivustollesi.