Siirry sisältöön

Axxell Utbildning Ab:n natiivimainos sijoittui parhaaseen 5 %:iin

Natiivimainonta-alusta Readpeak julkaisi listan tämän vuoden kolmannen kvartaalin parhaiten toimineista natiivimainoksista. Medialuotsi ylsi listalla korkealle: asiakkaamme Axxell Utbildning Ab:n natiivimainos löytyi listan viidenneltä sijalta. Listalla oli 23 mainosta, jotka edustavat Q3:n parhaan 5 %:n ohjelmallisten natiivimainosten joukkoa. 

Kampanjan tavoitteena oli lisätä Axxellin tarjoamien puhtaus- ja kiinteistöpalveluiden koulutusmahdollisuuksien tunnettuutta. Mainoksessa tiedotettiin koulutuksen tärkeydestä erityisesti siivousalan töissä ja kuvailtiin koulutuksen eri osa-alueita. Tämän natiivimainoksen click-through-rate (CTR) oli korkea 1,17 %, mikä kertoo siitä, että asiakkaan kanssa yhdessä työstetty mainoksen sisältö on kiinnostanut lukijoita.  

Korkeaan CTR-lukuun on myös vaikuttanut osaavasti tehty asiakasryhmän kohdennus ja sijoittelu eri medioihin. Mainontaa voidaan kohdentaa tavoiteyleisölle myös aluerajauksen ja avainsanojen avulla. Kohdennus on avainasemassa mainoskampanjan toimivuuden kannalta, sillä natiivimainos toimii parhaiten silloin, kun sitä näytetään oikeassa paikassa aiheesta kiinnostuneille henkilöille.  

Ohjelmallinen natiivimainos on pidetty mainostamisen muoto 

Parhaiden natiivimainosten listaus tehtiin vertailemalla 458 kampanjan tehokkuutta. Kaikki listan kampanjat olivat ohjelmallisia natiivimainoksia, mikä tarkoittaa, että kyseisiin kampanjoihin on hyödynnetty ohjelmallista ostamista. Ohjelmallisessa ostamisessa tekoäly optimoi kampanjan mainospaikkaa ja näkyvyyttä reaaliajassa kerättyä dataa hyödyntäen. 

Readpeakin mukaan natiivimainosten suosio yhtenä mainonnan muotona on kovassa kasvussa Suomessa. Selvästi mainokseksi merkitty natiivi näyttää ulkoasultaan lähes tavalliselta artikkelilta, jonka mielenkiintoinen otsikko houkuttelee klikkaamaan ja lukemaan lisää. Perinteiset mainosbannerit saattavat helposti jäädä huomiotta, jos lukija on keskittynyt artikkelien selailuun, mutta muiden artikkelien sekaan sijoitettu natiivi taas osuu lukiessa sopivasti silmään. 

Natiivimainos näkyy suosituissa medioissa, mutta johtaa aina mainostajan kotisivuilla olevaan artikkeliin. Näin lukija ohjataan suoraan yrityksen sivuille, josta on sitten helppo lähteä etsimään lisätietoa kiinnostavista palveluista ja tuotteista. Natiivimainonnan avulla voit siis kasvattaa verkkosivuvierailijoiden määrää – ja mikä tärkeintä, volyymi saavutetaan kiinnostuneen yleisön keskuudesta. 
 

Sopisiko natiivimainos osaksi yrityksesi markkinointia? Natiiviartikkeli voi olla esimerkiksi hyvin kirjoitettu blogipostaus tai mainosta varten suunniteltu täysin uusi markkinointiteksti.  

Ota yhteyttä ja hyödynnä natiivimainonnan edut yrityksesi mainonnassa!