Siirry sisältöön

LinkedIn-mainosmuodot Suomessa

Sponsored Content

LinkedInin Sponsored Content -mainosmuotoa voidaan pitää vastaavana kuin Facebookin sponsoroitu julkaisu, eli mainos näkyy LinkedInin uutisvirrassa oman verkoston julkaisujen joukossa. Julkaisuun on mahdollista sisällyttää linkki kotisivuille, kuva sekä tekstiä. Myös videomainonta on mahdollista, sillä mukaan voidaan liittää linkki esimerkiksi YouTubeen. LinkedInin Sponsored Content -mainoksissa maksetaan jokaisesta klikkauksesta (CPC) tai näyttökerrasta (CPM). Klikkauksen minimihinta on 2 € ja todellisuudessa klikkaushinnat pyörivät Suomessa 3–5 euron välillä. Klikkaukseksi lasketaan myös mm. yrityssivulle siirtymiset ja tykkäykset. Jos tavoitteena on kotisivusiirtymät, tämä seikka onkin syytä huomioida.

LinkedIn Sponsored Content -mainosmuotoon on mahdollista liittää lomake, jonka avulla voidaan kerätä kätevästi esimerkiksi liidejä tai uutiskirjeen tilaajia.

Tämä mainosmuoto edellyttää, että yrityksellä on LinkedIn-yrityssivu. Mikäli sivua ei ole, voimme tehdä sen tuntiveloituksella hintaan 90 €/t + alv.

Sponsored Inmail

LinkeInin Sponsored Inmail -mainosmuodon avulla pystytään tavoittamaan tarkkaan rajattu kohdeyleisö lähettämällä bannerin sisältävä viesti suoraan käyttäjän LinkedIn-postilaatikkoon. Tämä mainosmuoto on erittäin tehokas ja vielä varsin vähän käytetty Suomessa – ehdottomasti kokeilemisen arvoinen mainosmuoto!

Text Ad

LinkedInin Text Ad on hyvä mainosmuoto niille, joilla ei ole LinkedIn-yrityssivua ja jotka haluavat suoria kotisivusiirtymiä. LinkedIn Text Ad -mainosmuodossa maksetaan vain siitä, kun käyttäjä klikkaa linkkiä. Linkin voi ohjata kotisivuille, joten kustannukset tulevat vain kotisivusiirtymistä. Klikkaukset ovat hieman edullisempia, kuin Sponsored Content -mainosmuodossa ja mainokset keräävät moninkertaisen määrän näyttökertoja verrattuna Sponsored Content -mainoksiin, koska tekstimainosten klikkausprosentti on selkeästi pienempi. LinkedInin tekstimainokset sisältävät pienen kuvan, ja ne näkyvät sivun ylälaidassa verkoston julkaisujen yläpuolella sekä oikeassa reunassa. LinkedIn Text Ad on monesti se ensimmäinen mainosmuoto, jolla LinkedIn-mainonta aloitetaan.