Siirry sisältöön

Remarketing saa asiakkaat ostamaan uudelleen

Vain murto-osa verkkokaupan asiakkaista tekee kaupat ensimmäisellä tai edes kolmannella sivustokäynnillä. Suomalainen verkkokauppa-asiakas vertailee, tutkii, keskustelee ja kerää tietoa useista eri kanavista ennen ostosten tekemistä. Tästäkin huolimatta ostoskori voi jäädä kesken tai ostoksen tekeminen vain unohtuu muusta syystä. Tällöin tarvitaan remarketing-mainontaa.

Remarketing on kattavaa mainontaa verkkosivuilla jo käyneille asiakkaille

Toisto on kaiken mainonnan sääntö numero yksi. Toistolla kasvatetaan tunnettuutta ja vahvistetaan yritysmielikuvaa. Remarketing ei ole pelkästään kauppaan tähtäävää markkinointia, vaan se voi toimia kattomainontana, joka listaa tuotteesi tai palvelusi tärkeimmät usp:t yrityksesi brändi-ilmeeseen ja sen arvoille sopivaan muotoon. Näin ollen remarketing on yksi brändin luomisen kulmakivistä. On hyvä huomata, että yksikin käynti sivustolla aktivoi automaattisesti remarketing-mainonnan.

Voit kohdistaa mainoksen osuvasti tietyille asiakkaille

Remarketingin käynnistyessä kävijä näkee muistutuksen tuotteesta tai palvelusta vieraillessaan muilla verkkosivuilla. Suurin osa asiakkaista reagoi remarketingiin. Klikkauksen tuloksena käyttäjä siirtyy sivustosi välilehteen, jonka hän on viimeksi sulkenut. Remarketing-kampanja voidaan siis toteuttaa yksilöllisesti, vaikka verkkosivun jokaiselle välilehdelle tai vaikkapa verkkokaupan jokaiselle tuotteelle erikseen.

Voit muistuttaa asiakasta kesken jääneestä ostoskorista

Keskeneräinen ostoskori on monelle verkkokaupalle todellinen ongelma. Asiakas voi kokea suoran sähköpostimuistutuksen liian hyökkääväksi. Usein sähköpostia ei ole edes mahdollista hyödyntää, jos asiakas ei ole rekisteröitynyt kaupan asiakkaaksi. Remarketing-kampanja muistuttaa tekemättä jääneistä ostoksista ja ohjaa asiakkaan takaisin sivustokohtaan, josta ostokorin voi viedä loppuun asti.

Mainoksella voit tehdä asiakkaalle uuden paremman tarjouksen

Kun tuote tai palvelu on entuudestaan tuttu, sen ostamisen kynnys madaltuu. Remarketingilla asiakas voi saada tarjouskoodin tai muun kampanja- tai tutustumisedun, jolloin verkkosivuille palaaminen palkitaan. Remarketingin avulla voita laajentaa näkyvyyttä niin, että myös muilla, samankaltaisilla sivustoilla vierailleet kävijät näkevät mainoksesi. Remarketingissa klikkaukset tulevat henkilöiltä, jolle yrityksesi on jo tuttu, ja ne tulevat moniin muihin markkinointitapoihin verrattuna edullisesti.

Sijoita vanhaan asiakkaaseen; sijoita brändiin

Jo yksikin kerta, kun mainoksesi näkyy vanhalle asiakkaalle, vahvistaa brändimielikuvaa. Myös siksi remarketingiin kannattaa panostaa. Sivustolla vieraillut asiakas on oivallista kohderyhmää, joka on jo tutustunut tuotteeseen tai palveluun. Hän on lähempänä ostopäätöstä kuin ensimmäistä kertaa sivuillasi käyvät asiakkaat. Siksi remarketing yleensä maksaa mainostajalle sijoitetun budjetin takaisin muuta digimarkkinointia paremmin.