Selvitykset raportteihin


Kampanjaraportti Google haku, Display, Rema ja YouTube:

Mainoskanava = Kampanjatyyppi

Kampanjantila = Kampanjan tila raportointi hetkellä.

Kampanja = Kampanjan nimi

Impressiot = Impressiot eli näyttökerrat sarakkeesta ilmenee, montako kertaa kampanjan mainokset ovat yhteensä näkyneet.

Vuorovaikutukset = YouTube kampanjoita lukuun ottamatta vuorovaikutukset sarake näyttää, paljonko kampanja on kerännyt klikkauksia. YouTube kampanjoiden osalta sarake näyttää katselukertojen määrän.

Vuorovaikutus % = YouTube kampanjoita lukuun ottamatta vuorovaikutus % näyttää, kampanjan klikkausprosentin. YouTube kampanjoiden osalta sarake näyttää katseluprosentin.

Keskim. CPM = 1000 näyttökerran hinta. Suurimmassa osassa kampanjoistamme on käytössä klikkauksiin perustuva hintatarjous eli maksu syntyy klikkauksista. Keskm. CPM on raportissa, jotta kampanjan tehoa on helpompi verrata niihin kanaviin, joissa käytetään CPM hinnoittelua.

Keskim. hinta = YouTube kampanjoita lukuun ottamatta keskim. hinta näyttää, paljonko yksi klikkaus on keskimäärin maksanut. YouTube kampanjoiden osalta sarake näyttää, paljonko yksi katselukerta on keskimäärin maksanut.

Hinta = Paljonko kampanja on kuluttanut euroissa.

Alkoi = Kampanjan aloituspäivä

Loppui = Kampanjan loppumispäivä

 

Alueraportti Google haku, Display, Rema ja YouTube:

Tarkin sijainti = Tarkin sijainti ‑sarakkeesta näkyvät yksityiskohtaisimmat tiedot sijainnista, jota käytettiin mainoksiesi näyttämiseen. Sijainti voi olla joko potentiaalisen asiakkaan fyysinen sijainti tai sijainti, josta hän oli kiinnostunut. Tarkimman sijainnin tiedot määräytyvät maakohtaisesti käytettävissä olevan maantieteellisen kohdistustarkkuuden mukaan.

Sijaintityyppi = Kiinnostava sijainti tai fyysinen sijainti. Fyysinen sijainti: paikka, jossa käyttäjä on fyysisesti. Kohdesijainti: sijainti, jota käyttäjä haki tai joka liittyi käyttäjän tarkastelemaan sisältöön.

Klikkaukset = Paljonko kampanja on kerännyt klikkauksia

Impressiot = Impressiot eli näyttökerrat sarakkeesta ilmenee, montako kertaa kampanjan mainokset ovat yhteensä näkyneet.

CTR (Click-through rate) = Klikkausprosentti

Keskim. CPC = Keskimääräinen klikkaushinta

Hinta = Paljonko mainosryhmä on kuluttanut euroissa.

 

Mainosryhmäraportti Google Display ja Rema

Mainosryhmä = Mainosryhmän nimi

Mainosryhmän tila = Mainosryhmän tila raportointi hetkellä

Klikkaukset = Paljonko mainosryhmät ovat keränneet klikkauksia

Impressiot = Impressiot eli näyttökerrat sarakkeesta ilmenee, montako kertaa mainosryhmän mainokset ovat yhteensä näkyneet.

CTR (Click-through rate)  = Klikkausprosentti

Keskim. CPC = Keskimääräinen klikkaushinta

Hinta = Paljonko mainosryhmä on kuluttanut euroissa.

Keskim. sijainti = Sijoitus, jolla mainosryhmän mainokset ovat keskimäärin olleet.

 

Avainsanaraportti Google Haku

Avainsanan tila = Onko avainsana raportointihetkellä käytössä vai keskeytettynä.

Avainsana = Lisätietoa avainsanojen yhteydessä esiintyvistä erikoismerkeistä: https://support.google.com/google-ads/answer/7478529

Mainosryhmä = Mihin mainosryhmään avainsana kuuluu

Mainosryhmän tila = Onko avainsanan mainosryhmä raportointihetkellä käytössä vai keskeytetty.

Klikkaukset = Paljonko avainsanat ovat keränneet klikkauksia

Impressiot (näyttökerrat) = Montako kertaa avainsana on aktivoinut mainoksen näkymään.

CTR (Click-through rate) = Klikkausprosentti

Keskim. CPC = Keskimääräinen klikkaushinta

Keskim. CPM = 1000 näyttökerran hinta. Suurimmassa osassa kampanjoistamme on käytössä klikkauksiin perustuva hintatarjous eli maksu syntyy klikkauksista. Keskm. CPM on raportissa, jotta kampanjan tehoa on helpompi verrata niihin kanaviin, joissa käytetään CPM hinnoittelua.

Hinta = Paljonko avainsana on kuluttanut euroissa.

Keskim. sijainti = Sijoitus, jolla avainsanan aktivoimat mainokset ovat keskimäärin olleet.

 

Mainosryhmäraportti YouTube:

Mainosryhmä = Mainosryhmän nimi

Mainosryhmän tila = Onko mainosryhmä raportointi hetkellä käytössä vai keskeytetty.

Korkein CPV = Paljonko olemme valmiit maksamaan yhdestä näyttökerrasta.

Mainosryhmän tyyppi = In stream tai Video Discovery. Lisätietoa mainostyypeistä: https://support.google.com/google-ads/answer/2375464

Impressiot (näyttökerrat) = Montako kertaa mainos on näkynyt.

Katselukerrat = Montako kertaa mainosta on katsottu 30 sekuntia tai kokonaan.

Näyttöprosentti = Kuinka moni videon nähneistä on katsonut videota 30 sekuntia tai kokonaan.

Keskim. CPV = Paljonko yksi katselukerta on keskimäärin maksanut

Keskim. CPM = 1000 näyttökerran hinta. Suurimmassa osassa kampanjoistamme on käytössä klikkauksiin perustuva hintatarjous eli maksu syntyy klikkauksista. Keskm. CPM on raportissa, jotta kampanjan tehoa on helpompi verrata niihin kanaviin, joissa käytetään CPM hinnoittelua.

Hinta = Paljonko mainosryhmä on kuluttanut euroissa.

 

Facebook: Mainosjoukkoraportti

Tulokset = Kuinka usein kampanjatavoite on saavutettu.

Kattavuus = Kuinka moni eri henkilö on nähnyt mainoksen

Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt yhteensä.

Kustannus tulosta kohden = Paljonko yksi tulos on keskimäärin maksanut

Käytetty (EUR) = Kulutus raportointijaksolla

Näyttötiheys = Kuinka usein mainos on keskimäärin näkynyt yhdelle henkilölle.

 

Facebook: Ikä- ja sukupuoliraportti

Tulokset = Kuinka usein kampanjatavoite on saavutettu.

Kattavuus = Kuinka moni eri henkilö on nähnyt mainoksen.

Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt yhteensä.

Kustannus tulosta kohden = Paljonko yksi tulos on keskimäärin maksanut

Käytetty (EUR) = Kulutus raportointijaksolla

Näyttötiheys = Kuinka usein mainos on keskimäärin näkynyt yhdelle henkilölle.

Yksittäiset linkin klikkaukset = Niiden ihmisten määrä, jotka tekivät linkin klikkauksen.

 

LinkedIn mainosryhmäraportti

Kampanja = Kampanjan nimi

Kampanja tyyppi = Kampanja tyyppi. Esim. Sponsored Content, Text Ad tai Inmail.

Mainos = Mainos

Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt raportointijaksolla

Klikkaukset = Klikkausten määrä raportointijaksolla

Tykkäykset  = Mainoksen saamat tykkäykset

Kommentit = Mainoksen saamat kommentit

Jaot = Montako kertaa mainosta on jaettu

Seuraamiset = Mainoksen ansaitsemat yrityssivun seuraamiset

Sosiaaliset toimet yhteensä = Tykkäykset, kommentit, jaot ja seuraamiset yhteensä

Sitoutumiset yhteensä = Tykkäykset, kommentit, jaot, seuraamiset ja klikkaukset yhteensä

Klikkausprosentti  = Klikkausprosentti

CPC = Paljonko klikkaus on keskimäärin maksanut

Hinta  = Kokonaiskulutus raportointijaksolla

Adform domainraportti:

Domain = Osoite, jossa mainos on näkynyt

Line Item = Käytännössä sama asia, kun mainosryhmä Googlessa tai mainosjoukko Facebookissa.

Näyttökerrat = Montako kertaa mainos on näkynyt raportointijaksolla

Klikit = Klikkausten määrä raportointijaksolla

Klikkausprosentti (CTR) = Kuinka moni mainoksen nähneistä on klikannut mainosta

eCPM = Todellinen 1000 näyttökerran hinta. Veloitus tapahtuu tämän perusteella

eCPMViewable = Katseltavissa olevan 1000 näyttökerran hinta. Katseltavissa oleva määritetään kampanja-asetuksissa ja niistä voi tarvittaessa kysellä asiakaspalvelustamma.

eCPC = Todellinen klikkauskohtainen hinta

Konversiot = Jos tulosseuranta on määritetty, näkyy tässä sarakkeessa määrätyt tulokset

Hinta = Kulutus raportointijaksolla