Siirry sisältöön

Smart Heating Oy

Banneri- ja videomainonta Muut palvelut Somemainonta

YouTube- ja natiivimainonta sopivat silloin, kun kuva ei kerro tarpeeksi

Smart Heating ratkoo Helsingin hiiliongelmaa yhdessä taloyhtiöiden kanssa. Yrityksen palvelukonseptin markkinointi on haastavaa, sillä kohdeyleisö ei ole yksiselitteinen eikä palvelun idean esittäminen ole helppoa.

Suomessa on kymmeniä tuhansia taloyhtiöitä, jotka turhaan työntävät rahanarvoista lämmityksen hukkalämpöä taivaan tuuliin. Ongelma voidaan korjata tehokkailla poistoilman lämmön talteenottolaitteilla, jotka maksavat investointikustannuksensa järjestelmän tuottamilla säästöillä.

Tämän sanoman eteenpäin viemiseksi Smart Heating on Medialuotsin kanssa valinnut lähestymistavan, jossa keskitytään informatiiviseen markkinointiin. Tämä toteutuu tällä hetkellä YouTubella ja natiivimainonnalla.

”Kun kuva ei kerro tarpeeksi, kannattaa palvelusta kertoa tarinan muodossa joko tekstinä tai videona. Tämä asiakas valitsi ehdottamani mainoskanavat kauttamme siksi, että tarjolla oleviin vastaaviin mainosmuotoihin nähden YouTube- ja natiivimainonta ovat edullisia. Näissä mainosmuodoissa tavoitteita voidaan asettaa ja mainosten purevuutta seurata hyvinkin yksityiskohtaisesti. Tuloksia käydään läpi asiakkaan kanssa aktiivisesti ja samalla mietitään alati uusia keinoja markkinoinnin kehittämiseksi.”

Karoliina Nieminen, markkinointikonsultti Medialuotsin Tampereen konttorilta

YouTube-mainonnassa asiakas sijoittaa mainosbudjetin, jonka kuluminen perustuu mainosvideon kokonaisiin katselukertoihin. Katsoja voi halutessaan skipata mainosvideon, jos aihe ei herätä kiinnostusta. Ennen skippausta mainosten näyttökerrat ovat ilmaisia. Mainokset näkyvät niin pitkään, kunnes sijoitettu mainosbudjetti on kulunut loppuunsa kokonaisista katselukerroista. Katselukerrat kuluttavat budjettia n. 0,06 €/katselukerta ja tällöin verrattaessa televisiomainontaan YouTubessa markkinointi on huomattavasti edullisempaa.

Natiivimainonnan avulla taas nostamme asiakkaan blogikirjoituksia näkyviin Suomen luetuimmissa medioissa ja uutissivustoilla. Asiakas saa halutessaan päättää, millä sivuilla heidän mainoksensa esiintyvät. Natiivimainonta hyödyntää medioita, jotka sopivat luontevasti mainostettavan tuotteen tai palvelun tavoitteisiin ja mielikuviin. Mainos on käytännössä uutisartikkeli, joka soluttautuu vaikkapa MTV3-uutissivustolle.

Asiakas saa sijoittaa natiivimainontaan toivomansa suuruisen mainosbudjetin, jonka kuluminen perustuu mainoksen lukukertoihin. Mainoksen näkyminen uutissivustolla ei maksa asiakkaalle mitään ja näin ollen asiakas maksaa vain tuloksellisesta mainonnasta.

Smart Heating Oy

Smart Heating Oy