Yrityksen laaja kotisivu-uudistus, digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
Yrittäjä Kari Kastari on Tuorekartano Oy:n omistaja ja toimitusjohtaja. Medialuotsi on tehnyt tiivistä yhteistyötä Tuorekartanon kanssa jo yli vuoden ajan. Tänä aikana olemme muun muassa luoneet yritykselle kotisivut laajalla ulkoasusuunnittelulla, tehneet hakukoneoptimointia sekä toteuttaneet digitaalisen markkinoinnin kampanjat ja hallinnoinnin Facebookissa, Instagramissa ja Google Adsissä.
Näin Kari kuvailee yhteistyötä Medialuotsin sekä myyntipäällikkömme Jyrki Tapio Ikosen kanssa:
“Tuotteemme on suomalainen peruna. 5–6 vuotta sitten teimme ison päätöksen aloittaa pitkäjänteinen työ perunan brändäämiseksi. Tuosta ajasta käytimme yli 3 vuotta tuotekehitykseen. Tämä oli haastavaa aikaa, sillä emme jatkojalosta perunaa, vaan luomme kuluttajille eri perunalajikkeista mielikuvia siitä, mikä tuote käy parhaiten mihinkin ruokaan.
Kun meillä oli valmiina noin 15 erilaista perunapussia, olimme valmiit etsimään rohkeaa yhteistyökumppania rakentamaan näistä tuotteista yhdessä perunabrändisarjaa markkinoille.
Noin vuoden etsimisen jälkeen päädyimme Medialuotsin myyntipäällikkö Jyrki Tapio Ikosen kanssa yhteistyöhön vuonna 2020. Siitä alkaen olemme tehneet jopa mahdottomasta mahdollisen. Yhteistyömme jatkuu edelleenkin.
Miksi Medialuotsi ja Jyrki Tapio Ikonen?
- aidosti välittävä tiimi
- pitkäjänteistä työtä, ei ”pikavoittoja”
- sitoutuminen
- hyvä ja suora sparraaja, rohkea, ei joo joo -asennetta
- kuten laulussa sanotaan ”rakkaudesta lajiin”
- Tapio ei päästä myöskään helpolla yhteistyössä, eli jatkuvaa kehitystä, ei paikallaan olemista.
Myös numerot puhuvat puolestaan, kun katsotaan meidän kehitystä markkinoilla. Olemme olleet hyvässä kasvussa niin perunakiloissa kuin euroissakin.
Yhtiön ja omasta puolesta suosittelen Medialuotsia ja Tapiota koko sydämestäni.”
Kari Kastari, Tuorekartano Oy
SEO-tiimimme (Search Engine Optimisation) tekee kotisivuille jatkuvaa kuukausittaista hakukoneoptimointia, mikä takaa sen, että sivuston näkyvyys hakukonetuloksissa paranee. Hakukoneoptimoinnissa tehostamme yrityksen valitsemia avainsanoja ja yrityksen näkyvyyttä. Lisäksi kotisivujen tekniikkaa ja sisältöä kehitetään pitkäjänteisesti ja yrityksen tavoitteiden mukaisesti. Raportoimme optimoinnin tuloksista joka kuukausi. Optimoinnin aikana yrityksen näkyvyys on kasvanut 4000-kertaiseksi.
Edelliset 3 kk: 5-7/2021, viimeiset 3kk 8-10/2021: keskimääräinen sijainti noussut yli 10 sijaa, näyttökertoja hauissa yli 18 000 enemmän, ja klikkaukset sivustolle kuusinkertaistuneet.
Vasemmalla yrityksen näkyvyyden kasvusta: näyttökertojen ja klikkauksien määrän kasvu kolminumeroisiin lukuihin. Peruna-haulle yritys on on kasvattanut reilusti näyttökertoja.
Digimarkkinoinnin puolella olemme tehneet Tuorekartanon SEM-suunnitelman (Search Engine Marketing) mukaan Google Display ja Google Remarketing -mainontaa. Tämän lisäksi olemme toteuttaneet yrityksen YouTube-, Facebook- ja Instagram-mainoskampanjat. Mainonnassa otetaan huomioon Tuorekartanon eri kausituotteet ja kampanjat toteutetaan aina sesongin mukaan.
“Lähdimme Tuorekartanon kanssa kehittämään yrityksen digimarkkinointia monen eri tiimin voimin. Yhteistyö on sujunut loistavasti ja tuottaa varmasti hyvää kehitystä jatkossakin.”
Myyntipäällikkö Jyrki Tapio Ikonen, Medialuotsi
Medialuotsin ja Tuorekartano Oy:n yhteistyön toimivuudesta vastaa Jyrki Tapio Ikonen Turun konttorilta.