PerformanceMax on Googlen mainoskampanjamuoto, jonka se julkaisi marraskuussa 2021. Muihin kampanjamuotoihin verrattuna PerformanceMax on siitä erityinen, että se käyttää mainosten julkaisualustana Googlen koko mainosverkostoa automatiikan ja tekoälyn avulla.
PerformanceMaxia hyödyntämällä yrityksesi mainos voi siis näkyä kaikilla Googlen alustoilla, eli muun muassa haku- ja display-verkoistoissa, YouTubessa ja Google Shoppingissa. Mainoskampanjan luominen vain yhteen Googlen verkoston osaan onnistuu toki yhä, mutta PerformanceMaxin etuna on tekoäly, jonka avulla se hyödyntää kampanjaa varten parhaiten toimivia alustoja.
Millaiseen mainostamiseen PerformanceMax sopii?
PerformanceMax sopii erinomaisesti muiden mainoskampanjoiden oheen tukemaan markkinointia. PerformanceMax käyttää koneoppimista kampanjan kohdentamiseen eri alustoille, mihin tarvitaan dataa. Kun dataa on saatavilla muista kampanjoista, lähtee PerformanceMax-kampanja nopeammin rullaamaan ja tuottamaan tulosta, kuin tilanteessa, jossa dataa ei ole.
Kampanjamuoto sopii myös mainostajalle, jolla on tietyt tavoitteet, jotka halutaan täyttää. PerformanceMaxiin asetetaan tarkat konversiot, joita tekoäly pyrkii toteuttamaan mahdollisimman hyvin datan avulla.
Asiantuntijamme luovat toimivat PerformanceMax-kampanjat
Medialuotsin asiantuntijat kokoavat yhteen puhuttelevat mainoksen osat PerformanceMax-kampanjaa varten, joista Google koostaa mainoksen versiot, joita se näyttää eri käyttäjille mainosalustoillaan responsiivisesti. Tiimimme seuraa kampanjan etenemistä ja optimoi sitä säännöllisesti.
Asiantuntijamme avulla varmistat, että konversiot, joita tekoäly pitää mainoskampanjan ohjenuorana, on määritelty oikein ja yrityksesi tavoitteisiin sopiviksi. Voit seurata mainoskampanjaa säännöllisen raportoinnin avulla, minkä lisäksi saat asiantuntijoilta vinkkejä yrityksesi mainonnan kehittämiseen ja tueksi.
Kiinnostaako sinua PerformanceMax-kampanja?
Ota meihin yhteyttä, niin käymme läpi yrityksellesi parhaiten sopivan mainonnan keinot!